Tak se okolnosti sešly a dokázali jsme to doma zorganizovat tak, abych měla 4 h denně na “programovací” kurz #stayathome coding camp. Zrovna byl poslední den přihlášek, když jsme si to doma odsouhlasili 🙂 A od pondělí 20.4.20 jsme tak mohla doma začít. Třítýdenní kurz pořádán Green fox academy byl zadarmo a cílem bylo seznámit začátečníky se základy HTML, CSS a JavaSriptu. Střídaly se online přednášky se cvičeními. Na cvičení (workshopy) jsme byli rozděleni do skupin, v rámci kterých jsme mohli diskutovat své problémy, jinak si na tom každý pracoval sám dle předloh na internetu. To mi vyhovovalo. Cvičení si tak člověk mohl udělat dřív/později dle svých časových dispozic. Jedna čtyřhodinovka se mi tak protáhla o dvě hodiny, protože to ne a ne fungovat. Na první přednášce nás bylo přes 1100 a youtube stream trochu nestíhal. Pak už nás byla jen míň a míň, což i ovlivňovalo (negativně) práci ve skupinkách. Osobně jsem byla hned ve dvou skupinách a nakonec jsem kurz v čase dokončila sama. Jako diskuzní platformu jsme měli Discord. Pro úvodní html jsme využívali CodePen, následně Visual Studio Code a GitHub.

Pokračovat ve čtení

19.3.2020

Vzhledem k tomu, že nám před týdnem zavřeli školu, s Eli se učíme doma. Nebo spíš, Eli se učí a já se snažím jí držet na zadku u stolu. Většinou se nám domácí úkoly (dostáváme online) táhnou celým dnem, ale čistý čas učení má Eli “jen” kolem 2-3 h.Od zítřka (pátek 19.3.) má Eli online výuku. Je v tom “započítaná” i UčíTelka na ČT 2, kdy od 9 ráno mají prvňáčci půl hodiny s televizní paní učitelkou.

Pokračovat ve čtení

Koronavirus

Ten asi zasáhl jistým způsobem každého. Mě ve výsledku přijde, že mě celostátní karanténa nijak ani nezasáhla. Eli se učí doma/online, Maty si musí z velké části dne hrát sám, případně s Eli, Vláďa zajede jednou za čas na nákup. Nakupuji věci online (Zahradnictví Spomyšl – květiny, IKEA -zahradní židličky (dopravu si tedy nechají pěkně zaplatit), Hras – deskové hry, DysCentrum – výukové materiály). S Matym nám odpadla “starost” jezdit vyzvedávat Eli ze školy. Zatím se nám domácí “vězení” teprve rozjíždí (18.3. to máme týden od zavření školy), tak uvidíme. S paní učitelkou na němčinu již děti absolvovali 3 online sezení. 31.3. – Tak Eli má regulérní online rozvrh – 2x týdně půlhodinu němčiny, 3x týdně 40 minut s paní učitelkou třídní (1x jsou jako celá třída, 2x jsou ve skupinkách po cca 9 dětech), 5x týdně “povinně” pořad UčíTelka na ČT2. Na němčině měli už i diktát. Domácí úkoly dostávají denně. I třeba z tělocviku :-).

Pokračovat ve čtení

Vzhledem k tomu, že Eli je v její skupině na němčinu jediná, která nemá doma možnost rodilého mluvčího, vzužíváme různých možností, jak ji němčiu zapojit do každodenního života. Moc nám to nejde, ale tak alespoň to trochu, co nám sem tam proklouzne do všecdcních dnů: