Pojištění domácnosti

Od té doby, co jsme se nastěhovali (tzn. už 2,5 měsíce), řešíme pojištění domácnosti. Obešli jsme několik pojišťoven (ČPP, Allianz, Kooperativa), až jsem na doporučení zkusila ePojištění – online srovnávač nabídek. Osobně nevidím ve výsledku rozdíl mezi tím a Chytrým Honzou, což je také srovnávač na kde co. Už dříve jsem narazila na Direct pojišťovnu (běžela na ní reklama i v Curychu na anglické tv), ale na internetu jsem se dočetla (tedy co se týká havarijního pojištění) ne moc dobré hodnocení (ale zase spíš lidé napíši špatné hodnocení, než dobré), ale zaujalo mě online sjednání a jakási jednoduchost a levnost.

Takže na ePojištění zadáte typ pojištění, který chcete, adresu, obytnou plochu, nebytové prostory a pojistnou částku a ono vám to vyhodí, kolik by vás základní pojištění stálo. Toť vše. Takže osobně nevidím žádné výhody. Vyhodilo mi to ten Direct. Ale porovnává to jen základní cenu v závislosti na pojistné částce, což je vlastně na nic. Důležité je co JE a co NENÍ pojištěné. Známá třeba měnila pojišťovnu kvůli tomu, že ji stávající pojišťovna neproplatila škodu, když ji kuny rozkousaly zateplení na baráku.

My klademe důraz mimo jiné na nebytové prostory. Většina pojišťoven to má dané by default na 10 000 Kč. Případně jako 2-20% z pojistné částky bytu. Takže, když si nadhodnotíte pojistnou částku věcí v bytě, dosáhnete i na vyšší částku pojištění nebytových prostor (sklep, garáž, atd.). A tím vám roste i částka, kterou ročně platíte.

Potom tu je systém zabezpečení baráku/bytu. Většinou máte tři různé kategorie, přičemž na tu nejvyšší (bývá limit 500 000) dosáhnete, když máte bezpečnostní dveře a elektronický systém zabezpečení. Takže vy si třeba dáte 600 000, ale kdybyste měli jen obyčejné dveře bez cylindrické vložky a někdo vás vykradl, tak vám pojišťovna proplatí škodu jen do výše 250 000. Pokud nevíte/neumíte hodnotu vaší domácnosti odhadnout, tak vám může pomoci kalkulačka České asociace pojišťoven „Kalkulačka minimální pojistné hodnoty domácnosti„.

No a pak jsem byla s Matym v Decathlonu vybírat koloběžku a zavolal mi pán z ePojištění. No fajn. Myslela jsem, že to bude rychlá záležitost, ale protáhlo se to. Začal se mnou řešit tu Direct pojišťovnu. Zajímalo mě, co z toho bude, takže jsem chodila dokola po obchodě za Matym, který u toho drandil na koloběžce. Dotuď dobré. Až na to, že pán nebyl schopný poslat pouze nezávaznou kalkulaci, ale rovnou smlouvu. Takže jsem se zeptala, co když se mi to nebude líbit, chci si nejprve přečíst podmínky a tak (po schůzkách ve třech pojišťovnách už jsme měli přehled o tom, že to není tak jednoduché vše správně nastavit). Pán se trochu cukal, že tedy mu pak musím zavolat. No a samozřejmě, že to, co poslal nám vůbec nevyhovovalo. A navíc tam bylo uvedené, že smlouvu potvrdím zaplacením (aniž bych mu vlastně musela zpětně volat). Takže jsem psala, že toto by nešlo. Během cca dalších 10 dní mi různě chodily emaily od ePojištění i Direct pojišťovny, že jsem to ještě nezaplatila a že hrozí, že to stornují … což jsem chtěla, že.

Začala jsem důkladněji pročítat podmínky u Direct pojišťovny. Pán třeba tvrdil, že tím, že Direct je taková nová, mladá, „pro lidi“ pojišťovna, tak nezávisí na typu zabezpečení … což mi bylo divné … a není to tak. Nevím, jestli to opravdu nevěděl, nebo z nějakého důvodu schválně neřekl, ale Direct, stejně jako i velké pojišťovny, tam tu tabulku tří kategorií má také. Pak jsem třeba objevila, že Direct nabízí připojištění kol. Dala jsem dotaz přímo na Direct (přes FB reagují rychle), jak to je. A je to tak, že toto připojištění platí i mimo místo pojištění, takže i když si kolo zamknete (musí být zamčené) do stojanu před hospodou, nebo vám ho někdo ukradne ze střechy auta. To pán ze ePojištění vůbec nezmínil/nevěděl, i když jsem kola zmiňovala.

Co pán z ePojištění tvrdil, že rozhodně potřebujeme i „pojištění spotřebičů zkratem“. Říkala jsem, že máme přepěťovou ochranu a že to tedy asi nepotřebujeme. Tak tvrdil, že to se tam prostě vždy dává a že to doporučuje. No a je to samozřejmě blbost, jak jsem se u jiných informovala. Jako další nám tam šoupnul záplavu a povodeň … pochybuji, že by se Drahanský potok dokázal tak rozvodnit. Jediné co, tak to platí i pro vodu z kanalizace, to jediné zní zajímavě.

No a jako hřebíček tvrdil, že vypovědět se to dá jen k výročí uzavření smlouvy, zatímco na Directu píší, že kdykoli. Což mi i přímo potvrdili. Prý tam není ani žádná minimální doba trvání pojištění.

Ale úplně nejlepší – online u Direct jsem si to všechno naklikala, uložila a pánovi z ePojištění jsem to poslala. Chtěla jsem mu dát ještě jednu šanci. Že takhle bych si tu smlouvu představovala. Tak že prý jojojo, vše jsme si telefonicky utvrdili a poslal mi to … a zas tam ty limity byly blbě! Už jsem to s ním řešila 14 dní! A pořád to bylo blbě. Tak to jsem mu tedy zpět psala, že tohle ne a že s ním končím. Vzápětí jsem psala i Direct pojišťovně, že jim tam zase bude viset jedna nezaplacená smlouva, ale že ta další, kterou si udělám přímo online u nich, už bude v pořádku.

Takže jediná výhoda ePojištění by byla, že mi byl schopen dát 60% slevu. Ale těch pár stovek mi za to fakt nestálo.

ePojištění zaštiťuje i jiné pojišťovny. Zkoušel třeba i Maxima, ale pak sám koukal, že ti nebytové prostory a sportovní vybavení nepojišťují vůbec. Také jsem mu říkala, že Kooperativa (kterou má také v portfoliu) má připojištění FIT na sportovní potřeby – které platí i mimo místo pojištění a i na to, když si věc sami zničíte (třeba si zlomíte lyži). Tak to také netušil. Takže má zkušenost s ePojištěním je dost tristní. A pomalu ze mě začíná být zkušený pojišťovák 😀 No a doufám, že se nám jakákoli nepřízeň vyhne.

Jinak ty další tři pojišťovny, které jsme zkoušeli:

  • ČPP – nepřišlo nám, že by tomu paní za přepážkou moc rozuměla.
  • Allianz – tady jsme měli pocit, že tomu paní opravdu rozumí, dělala si poznámky a ověřovala věci u metodiků. Těžko říct o jak moc lepší to jejich pojištění a plnění je, cena nám vyšla 5x vyšší než u Direct (ale měli jsme tam v kalkulaci vyšší pojištění domácnosti než u Direct).
  • Kooperativa – Obdobné jako u Allianz, jen tomu paní moc nerozuměla (byla nová). Konzultovala s metodikem. Ve výsledku by to nebylo tak špatné, cena podobná jako u Allianz. Jen u Allianz bychom měli ještě slevu, vzhledem k tomu, že u nich máme i jiné produkty. Zajímavé je jejich připojištění sportovního vybavení, které platí i mimo místo pojištění domácnosti.

1 komentář

  1. U nás se stará Ríša a jsme spíše u někoho konzervativního, životko mám u Kooperativy a byla jsem spokojená hlavně s plněním – což je vlastně pro mne nejdůležitější – jak rycgle a co skutečně proplatí!

Napsat komentář: Janka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *