H.E.A.T.

Tak jsem již podruhé byla na hodině H.E.A.T.u. Pro ty, kdož nevědí – jde o nový sport “na hubnutí”. Přirovnala bych to ke spinningu (schwincyclingu), ale zde se nepoužívají kola, ale speciální “chodecký” trenažér. Ten, na rozdíl od klasického “běhátka”, je čistě mechanický a sám žádný pohyb pásu nevyvolává. Rozjede se to až vaší vlastní silou, kdy tím, že vám to při určitém sklonu pásu začne ujíždět pod nohama, vy těma nohama kmitáte do “rytmu” hudby. Ve většině “technik” této chůze navíc využíváte madla, kterými jednak držíte balanc, jednak se trošku držíte, abyste z pásu “neodjeli” :-). Je to de facto simulace chůze v horách – celou hodinu jdete do kopce. A to buď klasickou chůzí, nebo s dlouhými kroky, nebo do fakt závěrečného krpálu (myslím, že pás může mít sklon dobrých 40°-45°). No a povím vám – na to že “jen” jdete … pěkná fuška. Při první hodině na mě nezůstala nitka suchá, teď mi tekly čůrky i po nohách. Ale i když jsem při hodině takhle “vyřízená”, tak to není zas tak brutálně vyčerpávající, abych sebou po příchodu domů plácla do postele a konec. Naopak, člověk je do zbytku dne tak nějak nabuzen. … A když vám navíc “předcvičuje” svalnatý instruktor …

7 komentářů

  1. Osobně, to vidím na další pakárnu. To je lepší si lépe zorganizovat čas a jít domů/do práce ostrou chůzí a bude to mít stejný účinek. Něco uvidíte, ušetříte, propotíte, jednoduchá regulace tempa.

  2. No to není tak jednoduché – za prvé se do toho mužeš v téplé místosti víc opřít, protože ti nehrozí, že když se zadýcháš, že hned dostaneš kašel, rýmu, angínu, apod. Cvičíš v oblečení k tomu určeném – nejvíc "miluji", když ani ne moc ostrou chůzí a navíc z kopce, dojdu ráno po půlhodinové chůzi do školy a můžu se převlékat, protože má termoregulace funguje na plné obrátky. Tady se do toho opřu s tím, že mám ve skříňce suché oblečení a k dispozici sprchu. Navíc věřím tomu, že než inhalovat pražské výpary a podzimní mlhy, to raději tohle. Taky mi vyhovuje, vzledem k zádům, že mohu mít při "chůzi" stabilní madla. A v neposlední řadě se soustředíš jen na chůzi – nemusíš dávat pozor na přechody, tramvaje, auta, abys držel správný směr, apod. To je jak na spinningu – prostě jedeš a nemusíš se otravovat s běžným silničním provozem a nekvalitní vozovkou.

  3. Já se v místnosti o nic určitě neopřu :-), na oblečení kašlu a pražské výpary dýchám celoživotně. Jo a ty záda, to už je celosvětový problém, hlavně jim odlehčit: madla, rukověti, hůlky a co na tu váhu řeknou chudáci kolena? A na tu cestu, to chce pořádnou trasu, moje cesta DOMOV-PRÁCE 7km, pouze 4x semafor, ostatní překážky-nepřekážky nepočítám. Ber to ironicky.

  4. Tak to zní zajímavě .  Ale měl bych lepší typ na hubnutí ,hlavně pro ty co bydlí v panelácích každý den si zkuste vyběhnout shody 8patrového paneláků 🙂

  5. Ano, to je přesně ono. Jenomže když to není za peníze, tak se na to kašle. Ideální pro ženy proti celulitidě. :-)

  6. No hlavně, že se bavíte :-P. Náhodou v Dejvicích jezdím páternosterem jen směrem dolů. Takže jít z -1. do 6. patra je supr. Pak se musím před konzultací ještě hodnou chvíli vydýchávat. … Skupinové cvičení holt není pro každého :-) Někomu ta "atmosféra" nic neříká … nebudu vás do toho nutit. … Btw, dneska jsem to svižně vyšla z Dejvic domů (to je de facto pořád do kopce) – 26 minutek, takže já si umím také zasportovat venku :-D. Sice se mi po celém prosezeném dni do té zimy a tmy nechce, ale pak ten pocit je dobrý – přeci jenom se jednou denně člověk trochu hýbat musí.

  7. A ještě něco – jde zkrátka o to, že takhle vevnitř je ta pohybová aktivita mnohem intenzivnější – kde se vám povede jít celou hodinu do kopce? V realitě jdete 30 minut z kopce a pak 30 minut do kopce. Takže z časových důvodů je to prostě dobrá volba.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.