Zařizování po příjezdu (pokračování)

Předešlý text najdete zde.

Pojištění domácnosti

  • (červenec-listopad 2019) Zrušení pojištění domácnosti (té Curyšské). Vzhledem k létu a dovoleným se to táhlo, ale snad už to je na dobré cestě. Vláďa si to s nimi vyříkal, dokumenty (hlavně ten o odhlášení) mají, tak by neměl být problém. A jakmile v pořádku předáme byt, můžeme se těšit na vrácení kauce 6tis CHF (se slabou korunou to bude hned lepší teď, když je frank za 23 Kč, než když byl před těmi 10 lety za 18 Kč).
  • Všechna pošta (až na výjimky od některých bank) chodí do Curychu, naštěstí jsme se připsali na schránku k našim českým sousedům a ti nám to vždy nafotí a pošlou. Takže odhlášení ok. S postupujícím časem chodí pošty méně a méně a když už, tak do Prahy.
  • Tři dny před vypršením smlouvy ještě Vláďa podával pojistnou událost – výměna zámků – evidentně jsme dle smlouvy jeden svazek klíčů „ztratili“ (vůbec si neuvědomuji, že bychom ho kdy měli). Tak uvidíme, jestli švýcarská AXA vše zaplatí. Jeden zámek vyjde tak na 500 CHF. Náš klíč pasoval do 5 různých zámků, tak uvidíme, jestli budou měnit všechny, nebo jen od bytu.
  • Naší novou domácnost si samozřejmě také necháme pojistit. Jistě, jsou tací, kteří jsou zásadně proti pojišťování (jakéhokoli typu), protože tvrdí (a asi mají pravdu), že stejně tam je milion výjimek a vlastně z pojišťovny, pokud se něco stane, nic nevytlučeme. Byli jsme u České pojišťovny (paní za přepážkou ani nabídka nás moc nezaujala), Allianz (kupodivu tam Vláďa už nějaký produkt má a chce tam pojistit i auto, potom bychom za každý produkt u nich měli 7% slevu). Navíc paní vypadala, že ví, o čem mluví. A když jsem, kvůli něčemu jinému, mluvila s naší poradkyní u Modré pyramidy, tak ta to na nás samozřejmě také hned zkusila, jak to budeme mít s pojištěním, že dělají všechno. A když jsem zmínila ty slevy u Allianz, tak že u nich, jako jejich klient, na nějakou slevu také dosáhneme.
  • Pojišťovnu nakonec vybereme asi dle toho, jak jsou schopní pojistit nebytové prostory (sklep, garáž) a kola.
  • V rámci pojištění řeším i pojištění odpovědnosti. To není tak drahé a mám zájem si ho sjednat rychle, takže jsem to vzala u KB (u naší poradkyně v Modré pyramidě). Ale stejně, jsem si jistá, že jsem se ptala i na škody na pronajatém bytě (jo jo, určitě se to na to vztahuje) … a vlastně až po podepsání smlouvy volala na konzultaci a z toho vyšlo najevo, že na pronajaté a vypůjčené věci se to nevztahuje (na poničené stěny ano, ale na skla ne). A prý to žádná pojišťovna nedělá. Což se mi nechci věřit, já to někde dohledám, že dělá. No což, takže to máme na rok a alespoň to kryje mojí noční můru, že Maty srazí v obchodě celý regál s vínem 😀 A za rok to kdyžtak změníme.
  • Takže teď ještě pročíst podmínky Kooperativy a rozhodnout se. … Nejhorší je, že něco vám řeknou na pobočce a něco jiného je potom v podkladech, které vám dají :-/ Prase aby se v tom vyznalo.
  • Nějak jsem se dostala na ePojisteni, kde jsem si zkusmo naklikala, co chci. No a pak mě telefonicky „otravovali“, že to se mnou proberou a vybereme to nejlepší. Bohužel jsem zrovna byla v Decathlonu s Matym a to se člověk fakt špatně soustředí na obě věci. No Maty nic nerozbil. Ale v ePojisteni neumějí udělat nezávaznou nabídku. Pán to vše připravil a že mi pošle smlouvu. Tak se ptám, co když se mi to nebude líbit? No to mi pak musíte zavolat a já to zruším. No samozřejmě se mi to nelíbilo, na nějaké doplňující dotazy pak ani neuměl odpovědět. Jednali jsme ve výsledku o pojištění u Direct pojišťovny, kterou jsem si i sama před tím už našla a nebyla mi nesympatická. Měla jsem pročtené podmínky a zajímaly mě limity. A pán v ePojištění tvrdil, že nejprve musím smlouvu uzavřít (se slevou u nich) a pak si to budu moci přenastavit online, jak budu chtít. No dala jsem mu šanci třikrát a když ani pak nebylo vše ok, tak jsem ho nechala plavat. Otravné bylo, že on ty smlouvy vždy reálně vytvořil a mě stále chodily upomínky k zaplacení (když nezaplatíte do určitého data, tak nedojde k potvrzení smlouvy). No řešila jsem to potom přímo s Direct pojišťovnou a tam vše v pořádku a reagují rychle. Jediné co jsem myslela, že mají výhodnější, je to pojištění odpovědnosti. Takže i po roce zůstaneme u KB.
  • Jinak co se pojištění kol týče, někoho by mohlo zajímat CEREK (centrální registr kol).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *